ขั้นตอนการขอใช้งาน Turnitin ในฐานะผู้สอน (Instructor) สำหรับอาจารย์
1. แจ้งชื่อ-นามสกุล เป็นภาษาอังกฤษ คณะ/หน่วยงานที่สังกัด และ E-mail ที่เป็นของสถาบัน @kmitl.ac.th ส่งมาที่ turnitin@kmitl.ac.th
2. ทำการตั้งค่าบัญชีผู้ใช้ด้วยตนเอง หลังจากที่ระบบทำการส่ง E-mail ไปยังที่อยู่ E-mail ของท่าน
3. ทำการตั้งค่ารหัสผ่านด้วยตนเอง หลังจากที่ระบบทำการส่ง E-mail ไปยังที่อยู่ E-mail ของท่าน
(Steps for requesting the use of Turnitin as an instructor)
- Inform your name and surname in English of the faculty/unit you belong to and email belonging to the institution@kmitl.ac.th sent to turnitin@kmitl.ac.th
- Set up the user account manually after the system sends an email to your email address.
- (Set up your password manually after the system emails your email address.)
ขั้นตอนการใช้งาน Turnitin ในฐานะนักศึกษา (Students)
1. นักศึกษาเริ่มต้นโดยติดต่อขอรับ Class ID และ Class Enrollment Key เพื่อดำเนินการสมัครเข้าระบบ Turnitin โดยขอรับได้ 2 ช่องทาง
ทางที่ 1 กรณีที่อาจารย์ที่ปรึกษามีบัญชีใช้งาน Turnitin อยู่แล้ว ให้นักศึกษาขอรับ Class ID และ Class Enrollment Key จากอาจารย์เพื่อสมัครเข้าสู่ระบบต่อไป
ทางที่ 2 นักศึกษาสามารถขอรับ Class ID และ Class Enrollment Key จาก สำนักหอสมุดกลางโดยส่งคำขอมาที่ turnitin@kmitl.ac.th พร้อมระบุ ชื่อ – สกุล สาขาที่เรียนอยู่ ระดับปริญญาที่เรียน โดยนักศึกษาจะได้รับ Class ID และ Enrollment Key ภายใน 3 วันทำการ
2. นักศึกษานำ Class ID และ Class Enrollment Key ที่ได้รับมาทำการสมัครเปิดบัญชีผู้ใช้งานด้วยตนเองผ่าน http://www.turnitin.com
3. เมื่อระบบอนุญาตให้ใช้งานได้ นักศึกษาเข้าไปใช้งานโดยนำผลงานของตนใส่เข้าไปในระบบเพื่อการตรวจสอบความซ้ำซ้อน
4. เมื่อนักศึกษาตรวจเสร็จ นักศึกษาสามารถปริ้นต์ผลการตรวจสอบเพื่อนำไปใช้งานต่อไป อนึ่ง ผลการซ้ำซ้อนต้องไม่เกิน 35 % จึงจะถือว่าผลตรวจสอบใช้ได้
(Steps for using Turnitin as a student)
- Students begin by contacting to obtain a Class ID and Class Enrollment Key to apply to the Turnitin system. There are two ways to obtain them. Option 1: If the advisor already has a Turnitin account, the student will request a Class ID and Class Enrollment Key from the teacher to apply for the system. Option 2: Students can obtain a Class ID and Class Enrollment Key from the KLLC by sending a request to turnitin@kmitl.ac.th and specifying the name and surname of the field of study in which the degree is studied. Students will receive a Class ID and Enrollment Key within 3 day.)
- Students bring the Class ID and Class Enrollment Key received to apply to open a user account by themselves through http://www.turnitin.com
- When the system is allowed, students can use it by entering their work into the system to check for redundancy.
- When students have finished checking, they can print out the checking results for further use. In addition, the duplicate results must be at most 35% for the checking results to be considered valid.
คู่มือ (Turnitin user manual)
คู่มือการใช้งานฉบับย่อสำหรับอาจารย์ผู้สอน (Turnitin Quick Guide for Teachers) Download
คู่มือการใช้ Turnitin สำหรับนักศึกษา (ฉบับภาษาไทย) Download
Manual Turnitin for student (English Version) Download
คู่มือการส่งผลงานเข้าตรวจใน Turnitin โดยไม่ต้องสร้างการส่งหรือห้องเรียน Class (Quick Submit) สำหรับผู้สอน (Instructors) Download
สอบถามข้อมูลเพิ่มเติมที่สำนักการเรียนรู้ตลอดชีวิต (KLLC) คุณนิภารัตน์ ศรีสุชาติ
For more information, please contact the Lifelong Learning Center (KLLC), Ms. Niparat Srisuchat.
E-mail : turnitin@kmitl.ac.th
Tel. 02-3298000 Ext. 7436